Rajdhani and Shatabdi trains are getting new look

 

By Staff Reporter – 27th June, 2017

Trolley benefit for providing food, considerate formally dressed staff and on-board amusement are a portion of the progressions slated to be presented in Rajdhani and Shatabdi trains from October this year. Going for improving the experience of travelers going by these chief prepares, the Indian Railways has embraced a total makeover practice in 30 trains – 15 Rajdhani and 15 Shatabdi – at an expected cost of Rs 25 crore.

 

Focusing on the festive season which starts from October, Railways have propelled a three-month program under Project Swarn (gold) to renovate coach’s insides, enhancing toilets and cleanliness in coaches. There have been grievances relating to cooking, reliability, can cleanliness and nature of cloth among others in these trains.

 

It has been chosen to enhance benefits in these chief prepares altogether and as needs be the Project Swarn has been propelled with a three-month course of events, said a Railway Ministry official required with the venture. The venture likewise imagines reinforcing of security framework in trains with satisfactory escort work force by RPF.

 

Rajdhani Express implied for Mumbai, Howrah, Patna, Ranchi and Bhubaneswar are among the 15 Rajdhani trains chosen for benefit upgradation. Shatabdi trains of Howrah-Puri, New Delhi-Chandigarh, New Delhi-Kanpur, Howrah-Ranchi, Anand Vihar-Kathgodam are among the 15 trains chosen for the makeover workout.

 

Steps will be taken for enhancing reliability by diminishing deferrals in chief trains, he said. The providing food will be likewise a concentration zone next to cleanliness.

The staff will be particularly prepared on cleanliness and utilization of trolley for serving sustenance in head benefits as a component of the makeover workout. Another uniform has been intended for staff in the chief trains. Travelers will be offered movies, serials and music among different offices as an on-board stimulation bundle.

নবসাজে সজ্জিত হতে চলেছে রাজধানী ও শতাব্দী এক্সপ্রেস

খাদ্য সরবরাহের জন্য ট্রলির ব‍্যবহার, সুসজ্জিত পোশাক পরিহিত কর্মী এবং ট্রেনের মধ্যে বিনোদন এর নানা ব‍্যবস্থা এই সমস্ত সুবিধা উপস্থাপিত হতে চলেছে এই বছরের অক্টোবর মাস থেকে রাজধানী এবং শতাব্দী এক্সপ্রেস ট্রেনে ।এই পদক্ষেপ গুলি ও অগ্রগতির কিছু অংশ।

ভ্রমণকারী যাত্রীদের অভিজ্ঞতার উন্নতির জন্য রেল কর্তৃপক্ষ উপরোক্ত ভাবে ট্রেন গুলিকে সাজানোর পরিকল্পনা নিয়েছে।, আপাতত অনুশীলন গত ভাবে ভারতীয় রেলওয়ে কর্তৃপক্ষ 30 টি ট্রেনেকে সাজানো র পরিকল্পনা নিয়েছে, (যার মধ‍্যে ১৫টি রাজধানী এবং ১৫টি শতাব্দী) এই সব এর জন‍্য আনুমানিক খরচ হবে 25 কোটি টাকা। অক্টোবর মাস উত্সবের মাস তাই রেল কর্তৃপক্ষ সেই মাস থেকেই নতুন ব‍্যবস্থা কার্যকরী করতে চেয়েছে। রেলওয়ে কোচ এর ভিতরে পুনর্নির্মাণের জন্য কোচ মধ্যে শৌখিন এবং পরিচ্ছন্নতা উন্নত, প্রকল্প স্বর্ণের (স্বর্ণ) অধীনে একটি তিন মাসের প্রোগ্রাম চালিত হয়েছে।

এই ট্রেনের মধ্যে রান্নার, নির্ভরযোগ্যতা, পরিচ্ছন্নতা এবং কাপড়ের প্রকৃতি সম্পর্কিত অন্যান্য সমস্যাগুলি রয়েছে। এছাড়াও ট্রেনের কামড়ার নিরাপত্তার ভার দেওয়া হবে রেল পুলিশ কে। রাজধানী এক্সপ্রেস যেগুলি মুম্বাই, হাওড়া, পাটনা, রাঁচি এবং ভুবনেশ্বরের জন্য প্রযোজ্য সেগুলো অনুমোদন পেয়েছে বেনিফিট আপগ্রেড করার জন্য। হা

ওড়া-পুরী, নতুন দিল্লি-চাঁদগাছা, নতুন দিল্লি-কানপুর, হাওড়া-রাঁচি, আনন্দ বিহার-কাঠগোদামের জন্য প্রযোজ্য শতাব্দী এক্সপ্রেস ট্রেনগুলিকেও আপগ্রেড করা হবে। প্রধান ট্রেন মধ্যে deferrals হ্রাস দ্বারা নির্ভরযোগ্যতা উন্নত করার জন্য পদক্ষেপ গ্রহণ করা হবে, তিনি বলেন। খাদ্য প্রদান যেমন পরিচ্ছন্নতা পাশে অনুরূপ একটি ঘনত্ব জোন হবে। স্টাফ বিশেষত সেবা প্রদানের জন্য ট্রলিটির পরিচ্ছন্নতা এবং অন‌্যান‍্য কাজ করবে।

একটি ইউনিফর্ম দেওয়া হবে ট্রেনের কর্মরত কর্মীদের জন্য ।অভিপ্রায়ের হয়েছে যে ট্রেনের যাত্রীদের বিভিন্ন চলচ্চিত্র, সিরিয়াল এবং সঙ্গীত প্রদর্শন করা হবে একটি অন বোর্ড উদ্দীপক বান্ডেল হিসাবে।

More Updated News From Chakdaha 24x7