Source of the name of Andaman and Nicobar

Mythologically the name of Andaman is derived from Hanuman .Hanuman is known as Handuman by Malays. Later came the name of Andaman from Handuman. Nicobar is derived from the South Indian word “Nakkoram” (nude land) .
Even today no one can give the correct information about how and when the primitive tribal groups arrive at Andaman. The study of kitchen-midden of the Andamanese settlements revealed that the Negritos were present at least 2000 years ago in the Great Andamans.
Many believed that the aborigines of the Andaman islands were descendants of African slaves once shipwrecked while being carried on board a Portuguese ship. But most of the anthropologists have come to the firm conclusion that they are not Negros but Negritos.
Among Andaman tribes, the Jarwa community came after the Great Andamanese on these islands. The word Jarwa comes from the language of the Great Andamanese, which means the newborn .

To Get Free Mobile Recharge Click Here

আন্দামান ওনিকোবর নামের উৎস
পৌরাণিক মতে আন্দামান নামটি উদ্ভূত হয়েছে হনুমান থেকে ।হনুমান মালয়াদের কাছে হন্দুমান নামে পরিচিত । পরবর্তীকালে হন্দুমান থেকে আন্দামান নামটি এসেছে ।মনে করা হয় দক্ষিণ ভারতীয় শব্দ “নক্কররম” (নগ্ন ভূমি) থেকে নিকোবর শব্দটি এসেছে ।
আজও পর্যন্ত কেউ এখনো সঠিক তথ্য দিতে পারে নি কিভাবে এবং কখন আদিম উপজাতি গোষ্ঠী আন্দামানে এসে পৌঁছায় । আন্দামান বাসিন্দাদের প্রাচীন বসতিগুলির রান্নাঘর গবেষণায় জানা যায় যে নেগ্রিটোস কমপক্ষে ২000 বছর আগে গ্রেট আন্দামানে উপস্থিত ছিল ।
অনেকেই বিশ্বাস করতেন যে আন্দামান দ্বীপপুঞ্জের আদিবাসী আফ্রিকান ক্রীতদাসদের বংশধর ছিল ,মানুষের ধারণা ছিল যে পর্তুগিজরা আফ্রিকান ক্রীতদাসদের জাহাজে করে নিয়ে যাওয়ার সময় আন্দামানের কাছে জাহাজ ভেঙে যায় ।এইভাবেই আফ্রিকান ক্রীতদাসদের আন্দামানে প্রথম বসতি । কিন্তু অধিকাংশ নৃবিজ্ঞানী দৃঢ় উপসংহারে এসেছেন যে তারা নেগ্রো নয় নেগ্রিটোস ।
আন্দামান উপজাতিদের মধ্যে, জারওয়া সম্প্রদায় এই দ্বীপগুলিতে গ্রেট আন্দামানীর পরে এসেছিল । এই জারওয়া শব্দটি গ্রেট আন্দামানীদের ভাষা থেকে উদ্ভূত হয়েছে যার অর্থ নবজাতক ।

 ফ্রি মোবাইল রিচার্জ পেতে এখানে ক্লিক করুন 

More Related News From Chakdaha 24x7